Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 21.11.2017, 13:20

Первомайська ЗОШ І ст. № 11

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Досвід роботи

Опис власного досвіду роботи шкільного бібліотекаря ЗОШ І-ІІ ст. № 8 Владової  Надії   Миколаївни.

 

В умовах сьогодення, коли інформація стає одним із провідних ресурсів розвитку суспільства, значно активізується роль бібліотеки, як  інформаційного центру навчального закладу.

Шкільна бібліотека є базою для забезпечення інформаційних потреб читачів,важливою ланкою навчально-виховного процесу, формує інформаційну культуру учнів, учителів і батьків, наближує рівень навчання до європейських і світових стандартів шляхом якісного бібліотечно-інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу й надання інформаційно-методичної допомоги учням і вчителям .

    

 «Хто володіє інформацією, той володіє світом».

  Під таким гаслом проводиться  спільна  робота  шкільної бібліотеки та педколективу нашої школи з вивчення і забезпечення інформаційних потреб учнів. Сьогодні перед школою стоїть завдання - не просто дати учневі потрібні знання,а сформувати людину, яка здатна користуватися набутою інформацією. Це потребує творчого підходу бібліотекаря і педагога до учня на користь процесів саморозвитку. Саме нам, шкільним бібліотекарям, належить ключова роль у розвитку в учнів уявлення про пошук інформації та формуванні в них навичок поводження та роботи з інформаційними джерелами.

 Основними  напрямками   роботи  нашої  бібліотеки як інформаційного центру є:               

Вивчення інформаційних потреб та запитів читачів;

Повноцінне інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу;

Інформаційний сервіс бібліотеки;

Формування в учнів інформаційної культури.

 

 

 

 

       Вивчення інформаційних потреб та запитів читачів

Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу починається з попередньої кропіткої роботи – з вивчення запитів книгокористувачів – учнів.

Ця робота містить цілу систему заходів: аналіз читацьких формулярів, опитування, бесіди, спостереження, анкетування, реєстрації замовлень читачів.

  Метод опитування передбачає проведення бібліотекарем і вчителем анкетування, бесід з учнями. Пізнати читача намагаюсь під час запису до бібліотеки: перше знайомство, обмін враженнями під час видачі та повернення книги до бібліотеки. Під час розмови намагаюсь зрозуміти,які книги йому подобаються,чим він цікавиться.

Аналіз читацьких формулярів допомагає найбільш популярні серед учнів видання та актуальну для них тематику. Завдяки  цьому можна планувати поповнення бібліотечного фонду літературою,яка користується найбільшим попитом.

Аналіз усних і письмових заявок передбачає вивчення запитів на тематичний пошук матеріалів. Він, як і аналіз читацьких формулярів,дозволяє вивчити,які джерела користуються найбільшим попитом. Це дає можливість укладати рекомендаційні списки літератури з актуальних тем,організовувати тематичні виставки. Найбільш цікавіші запити фіксуються в журналі обліку довідково-бібліографічних довідок, де вказуються: теми замовлення, прізвище замовника, результати пошуку.

Діагностика  інформаційних потреб користувачів сприяє якісному забезпеченню школярів потрібною інформацією.             

Учні постійно потребують певної інформації. Тому проведення тематичної інформації «Героям Крут присвячується», інформаційної години «Українська книга-оберіг нації», години спілкування «Стежками рідного краю », інформаційні хвилини « Події  тижня», тощо допомагають задовольнити запити читачів і вивчити їх інформаційні потреби.

Повноцінне інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу

Розглядаючи бібліотеку навчального закладу як інформаційний центр, мета якого забезпечення інформаційних потреб і запитів учнів та членів педагогічного колективу, особливу увагу  приділяю правильній організації бібліотечного фонду, роботі з його комплектування та збереженням.

Комплектування фонду бібліотеки ведеться з різних джерел:

Поточне (те,що надходить централізовано);

Подарункова література;

Передплата періодичних видань.

На  мою думку, фонд бібліотеки повинен відповідати вимогам нових  програм,інтересам учнів,потребам педагогічного колективу та батьків. Повноцінне інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу неможливе без сучасної літератури - художніх творів, енциклопедій, довідників, періодичної преси. Тому при практично повній відсутності централізованого комплектування, в закладі велику увагу ми приділяємо проведенню благодійних акцій «Подаруй  бібліотеці  книгу», «Родина-шкільній бібліотеці», «Юним  читачам – від випускників», в якій беруть участь учні, педагогічний, батьківський колективи та випускники.

    Інформаційна робота бібліотеки має на меті своєчасне ознайомлення педагогічного колективу з новими надходженнями навчальної та методичної літератури. З цією метою видається «Інформаційний список новинок», де відображається вся отримана література . На виробничих нарадах повідомляється про надходження до бібліотеки методичної літератури та періодичних видань. Ефективними формами інформування є бібліографічні огляди нових надходжень. Це усне інформування читачів про літературу. Вони допомагають якнайкраще розкрити книжковий фонд бібліотеки, ширше популяризувати художню, науково-пізнавальну, довідкову літературу, періодичну пресу. В шкільній бібліотеці були проведені такі бібліографічні огляди:

 «У світі фантастики і пригод», «Скарбниця  народної мудрості», «Народні символи у творах поетів», «Радимо прочитати», «Новеньку книжку прочитай-у світ цікавий завітай; періодичних видань: «Чудова преса на всі інтереси», «Про цікаве на планеті читай в журналі та газеті».

  Ефективними технологіями інформування школярів і педагогів є організовані в шкільній бібліотеці книжкові виставки. Для оформлення виставки ретельно підбирається література відповідно до тем, періодичні видання, цитати, ілюстративний матеріал, і все це красиво і яскраво оформляється. Особливою увагою користуються книжкові виставки «Українські письменники — дітям», Захоплюючий світ пригод», «Стежками рідного краю», «Цікавинки звідусіль», «Перлини народної мудрості» та інші.

Досить ефективною  формою інформування є «Експрес—інформація», яка за формою нагадує інформаційний список, але за змістом багатша: повідомляється читацьке призначення книги, розгорнута анотація, короткі відомості про автора (наприклад:  Експрес — інформація для батьків «І серцю, і розуму».).

 

Експрес інформація для батьків «І серцю, і розуму»

Шановні батьки!

Ви є першими і найголовнішими вихователями дитини, яка саме в ранньому віці особливо прагне спілкування з вами. І таким спілкуванням дуже часто стає сімейне читання, коли вся родина виховує поважне ставлення до книжки.

Ми пропонуємо вашій увазі рекомендаційний список «І серцю, і розуму». До нього увійшли вірші, оповідання, казки. Всі запропоновані ними книги гарно ілюстровано та вийшли з друку останніми роками. Вони принесуть вам і вашій дитині дійсне задоволення.

«Від зими до зими»

Від зими до зими. Пори року у віршах. – Вінниця: ТВП «Книга-Вега» ВАТ «Вінницька обласна друкарня», 2004. – 96с.:іл..

Книга «Від зими до зими» - це ілюстрований збірник улюблених дитячих віршів, на яких виховувалось багато поколінь. Ілюстрації відображають світ живої природи, дитячі забави, народні традиції. До книги увійшли й календарно-обрядові пісні (колядки та щедрівки). Книга покликана сприяти розвиткові у дітей естетичних смаків, прищеплювати любов до рідного краю, природи, праці, формувати кращі моральні якості.

 

«Чарівне слово»

«Чарівне слово»: оповідання – Харків «Белкар-книга», 2009. – 64 с.: іл..

До збірки увійшли найкращі оповідання українських та зарубіжних письменників. Познайомившись з героями творів, діти навчаться доброти, порядності, шанобливого ставлення до оточуючих. Збірка стане в пригоді батькам для сімейного читання.

«Скриня казок»

«Скриня казок»: Поетичні казки – Миколаїв. Видавництво І.Гудим, 2009. – 124 ст.: мал..

Автор відкриває для вас скриню своїх казок, де живуть милі чарівниці: Весна, Літо, Осінь, Зима. Супроводжують їх добрі та злі сили природи, оживають квіти, дерева.

А оберігає казки Вічна Мати-Берегиня, яка дарує вам, діти, тепло рідної неньки, дідусеву мудрість, бабусину ласку, а ще – цей казковий світ.

«Казковими стежинами»

Казки – Харків «Белкар-книга», 2010. – 64 с.: іл..

Ця книга – золота криничка народних казок, з якої ми черпаємо скарби народної мудрості. На прикладах казкових персонажів діти зможуть осягнути складний світ людських взаємин, навчаться відрізняти добро і зло, а також здійснювати гарні вчинки.

 

«Веселі віршики»

«Веселі віршики» - Харків «Сінтекс», 2005, 64 с.: іл..

Юним читачам ті їхнім батькам буде дуже цікаво познайомитися зі збіркою віршів, скоромовок, загадок з народної творчості та українських письменників. Скоромовки допоможуть хлопчикам та дівчаткам навчитися говорити чітко і чисто, а загадки розвинуть їхню кмітливість.

Книга буде корисна для молодших школярів та їхніх батьків.

«Моя країна – Україна»

«Моя країна – Україна» - Чернігів РВК «Деснянська правда», 2004. – 64 с.: іл..

Книга «Моя країна – Україна» запрошує юних читачів у подорож по рідній країні, в доступній формі знайомить з історією України, її державним устроєм, символікою, природними багатствами та культурою.

Книга допоможе пробудити у юного читача любов і повагу до рідного краю.

 

«Казки українських письменників»

«Казки українських письменників» - Київ «Школа», 2003. – 191 с.

Уявіть собі, друзі, таку картину: надворі – вечір, чи то світлий літній, чи темний зимовий. Все, що треба, ви вже поробили. Телевізор увімкнути? Але навіщо, коли у вас книжка чудових казок! Ви розгортаєте її та починаєте читати…

Ба – ні, не просто читати! Ви живете казками, переживаєте з їхніми героями безліч фантастичних пригод, перевтілюєтеся в них, перемагаєте зле, підступне, нещире!.. гадаю, кращої картини не уявити! Тим паче, що літературні, тобто створені письменниками, казки, які склали цю книжку, не лише розважать вас, а й чимало чому навчать.

 

«Дитинства росяні стежки»

«Дитинства росяні стежки» - Миколаїв: ТОВ «Фірма «Іліон», 2009. – 144 с.

Книжка містить багатий дидактичний матеріал, який можуть використовувати бабусі та мами в домашньому вихованні. Вироблення техніки читання, пізнання навколишнього світу, виховання любові до рідного краю, його природи, до праці, поваги до старших.

Книга містить колисанки, забавлянки, пісеньки, скоромовки, лічилки, загадки, задачки, баєчки, смішинки, віршики на різноманітну тематику.

 

«Православні свята: розповіді для дітей»

«Православні свята: розповіді для дітей» - Чернігів: РВК «Деснянська правда», 2004. – 32 с.

Основи духовності кожної людини закладаються з дитинства. І базуються вони на цінностях, вироблених людством на багатих народних традиціях, у тому числі й релігійних. Прилучити до духовної спадщини поколінь із ранніх літ – завдання книги «Православні свята».

Пропоноване видання знайомить з найголовнішими православними святами, витоки яких беруться із глибин віків, розкриває першооснови традицій.

 

 

Важливою ланкою роботи є бібліографічне інформування, його мета – постійне ознайомлення про нові надходження до бібліотеки, а також про літературу  з різноманітних питань для тих, хто вчить та вчиться. В практику роботи впроваджено такі форми роботи, як виставка однієї книги, наприклад - «1000   фактів про Україну», з якої читачі дізнаються про видатні археологічні пам'ятки, про природні багатства України, про визначні наукові відкриття  і, насамперед, про надзвичайних людей, які жили в нашій країні в різні часи  та презентація книги,наприклад «Легенди та перекази Південного Прибужжя», де читачі  знайомляться  з  легендами та переказами,створеними нашим народом протягом кількох віків.

 

                                                     

 

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ  СЕРВІC   БІБЛІОТЕКИ

Успішній інформаційно-бібліографічній роботі бібліотеки із усіма категоріями читачів сприяє чітко організована довідково-бібліографічна робота, яка максимально відображає наявні книжкові фонди з метою найповнішого задоволення різноманітних запитів читачів.

Швидко та якісно надати потрібну інформацію допомагають тематичні картотеки зокрема :                                                                                           

  • Досвід виховної роботи;
  • Калейдоскоп подій (знаменні та пам’ятні дати);
  • На допомогу вчителям - предметникам;
  • Письменники рідного краю;
  • Українознавство;
  • Класному керівнику (все для роботи)

Довідково-бібліографічна робота є однієї з складових бібліотечної роботи і значною мірою спрямована на допомогу викладачам та учням. Саме для цієї категорії читачів створені тематичні папки 

  • Проблеми біології;
  • Світ історії;
  • Математика – цариця наук;
  • Цікава географія;
  • Дивовижна хімія
  • Україно! Рідний серцю край!
  • Мій край, моя історія жива.
  • Земний уклін тобі, Кобзарю.
  • Вікно в природу.
  • Не нашкодь собі.

Враховуючи недостатню кількість нової літератури, ці папки є безперечно необхідними як для викладачів, так і для учнів.

Особливим попитом користуються тематичні папки: «Вікно в природу», «Україна – рідний серцю край», «Земний уклін тобі, Кобзарю», «Що в імені твоєму?», «Не нашкодь собі!», «Вікно в природу».

Учні використовують підбірки матеріалів, розміщених у тематичних папках, для написання рефератів, якісної підготовки до уроків, виховних годин, предметних тижнів.

Інформаційна робота серед учнів-читачів включає оформлення постійно діючих книжкових виставок  та  тематичних полиць, які допомагають учням зорієнтуватися у доборі художньої та критичної літератури, підготовці до позакласних заходів. Для  оформлення  виставок ретельно добирається література відповідно до тем, періодичні видання, цитати, ілюстрований матеріал. Особливою увагою користуються книжкові виставки «Ти серед людей.»(до Дня прав людини), «Козацькому роду нема переводу»(до Дня збройних сил України,) «Перлини народної мудрості», «Що не край, то свій звичай», «Люби і знай свій рідний край», «О слово рідне, хто без тебе я»(до Дня української мови та писемності», «Живи, Україно, живи для краси, для сили і волі» (до Дня Соборності).

Велике пізнавальне та виховне значення має тематична виставка «Калейдоскоп подій», яка присвячена різним подіям суспільства та громадянського життя та оновлюється щотижня.

Для того, щоб своєчасно інформувати користувачів про знаменні та пам’ятні дати нашої Батьківщини, розроблені та постійно поповнюються папки «Вересень», «Жовтень», «Листопад», «Грудень», «Січень», «Лютий», «Березень», «Квітень», «Травень», до який збираються вирізки із газет та журналів минулих років, різні плакати та ілюстрації.

Сучасний читач прагне  здобувати інформацію швидко, якісно і в умовах комфортних, тому престиж бібліотеки залежить від  інформаційного  сервізу. Я погоджуюсь з думкою американського бібліознавця  Роджена  Розенблата:  «Бібліотека повинна бути подібною до обіймів…». Такою, де  можна було б зустріти й учнів, і батьків,  і вчителів, де всі почували б себе комфортно й могли задовольнити свої інформаційні потреби.

 

 

 

 

Формування в учнів інформаційної культури.

У програмі розвитку освіти України однією з пріоритетних проблем визначається формування в учнів інформаційної культури, що дасть можливість молодій людині вільно орієнтуватися в потоці інформації, адже «Хто володіє інформацією, той володіє світом». Тому важливим завданням бібліотеки є формування інформаційної культури в учнів: ознайомлення з інформаційними технологіями, з бібліотекою, з методами пошуку інформації .

Інформаційна культура учнів формується шляхом популяризації бібліотечно-бібліографічних знань, яка здійснюється через систему бібліотечно-бібліографічних  уроків. В школі є графік і навчальна програма таких уроків. де вказано клас, тему, кількість годин.

Мета бібліотечних уроків: навчити учнів відшукувати потрібний матеріал для роботи та працювати з довідковою літературою; розвивати вміння самостійної роботи та навички вибіркового читання; виховувати бажання читати, бережливе ставлення до підручників.

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz